Inregistrare marca / sigla / logo OSIM
Un semn pentru a fi admis si inregistrat ca mara trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii primordiale : sa fie susceptibil de reprezentare grafica, sa fie distinctiv, sa fie disponibil si sa fie licit.
Marca nu potejeaza produsul ca atare, ci reprezinta semnul asociat serviciului sau a produsului. Astfel, cand exista mai multe produse sau servicii identice / similare, pe baza semnului asociat, cumparatorul poate sa aleaga produsul/serviciul care corespunde cel mai bine cerintelor sale.
Marca furnizeaza protectie titularului asigurandu-i dreptul exclusiv de a o utiliza pentru desemnarea unor produse si servicii, sau pentru a autoriza un tert sa o utilizeze in schimbul unei plati. Marcile incurajeaza initiativa si spiritul intreprinzator in intreaga lume, oferind tituarilor de marci recunoastere si profit financiar.
Marca este un element esential al strategiei intreprinderilor, reprezinta un mijloc de a cuceri si a pastra o clientela, face distinctia dintre produsele si serviciile intreprinderii si cele ale concurentei.
Consumatorul recunoaste rapid cu ajutorul marcii o categorie de produse si servicii care i-a fost recomandata, sau pe care experienta il determina sa o prefere altor produse sau servicii de aceeasi natura.
O marca poate fi opusa altei marci, utilizata de concurenta, numai dupa inregistrarea la OSIM. Cand marca este inregistrata titlarul are tot dreptul de a se opune contrafacerilor sau imitatiilor ilegale. Marca inregistrata devine element activ, care se poate comercializa.